Passa al contingut principal

Colombia organizará en setiembre un gran foro sobre la TDT

Artícle publicat al portal professional llatinoamericà areavisual.org


La TV digital en Colombia ha tomado un nuevo impulso durante este mes de julio, a partir de dos importantes decisiones, que tienen como objetivo compartido el facilitar y reforzar el camino de la transición a la TDT, que está previsto finalizar el 2019.
Por una parte, se ha procedido a la adjudicación de 14 equipos transmisores de DVB-T2 que darán servicio a más del 50% de la población colombiana de las señales digitales de un importante oferta de canales públicos nacionales y regionales del país (señalcolombia, Señal Institucional, Teleantioquia, Telecafé, Telecaribe, Telepacífico y canal TRO) que se sumarán a las actuales emisiones de los canales privados RCN y Caracol TV. La adjudicación, impulsada por RTVC-Señal Colombia ha recaído en Rohde & Schwarz Colombia y España. Estos equipos iniciarán sus emisiones en el segundo trimestre del 2014, y daran cobertura a Bogotá, Medellín, Cali, Barranquilla, Cartagena, Bucamaranga, Cúcuta, Pereira y zonas próximas a estas ciudades colombianas.
El ministro Diego Molano, y a su derecha la directora de RTVC Diana Celis, en la reunión de la ANTV
Así mismo, la Autoridad Nacional de Televisión, ANTV, reunió a los principales agentes públicos y privados vinculados al proceso de migración a la TDT, en una reunión preparatoria del foro nacional “Televisión digital: retos y oportunidades”, que se organizará en la capital colombiana el próximo 11 de setiembre. En este encuentro previo, presidido por el Ministro de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones, Diego Molano, y en el que participó el representante en Colombia del Observatorio de Relaciones Unión Europea-América Latina, OBREAL, Carles Hernández, se fijaron los temas a tratar en el foro nacional: las oportunidades que ofrece el estándar digital adoptado por Colombia a fabricantes de equipos y canales de TV; el nuevo marco regulatorio de la TV digital; la vinculación de las regiones y de la sociedad civil en la difusión del conocimiento ciudadano de la TDT –actualmente situado en sólo un 20% de la población– y los cambios normativos que se precisan para la comercialización de los equipos domésticos (pantallas y decodificadores).

Entrades populars d'aquest blog

Museu de l’audiovisual de Barcelona: una assignatura pendent

Article publicat en el núm. 2 de la revista Comunicació 21 (desembre 2014, segona època). La llista de ciutats amb grans museus de la televisió i del cinema és llarga: Nova York, Berlín, Los Ángeles, París, Londres, Torí o Bradford, per esmentar algunes de les ubicacions dels espais més significatius. El passat, present i futur de les distintes expressions de la creació i la indústria audiovisual tenen seus on, de forma més o menys prioritària, es preserva el llegat històric, s’estudia i es divulga el patrimoni de la ràdio, de la televisió, dels nous mitjans a la xarxa, del cinema o dels videojocs. Uns museus que són un gran aparador per a la promoció i difusió de la producció pròpia del país, i un espai de formació i experimentació per als futurs nous professionals d’aquest sector. I tot això sumat al seu poderós atractiu per al turisme cultural intern i extern i, a més, pensats per a tot els públics. Un atractiu per a ...

Sumar estratègies: patrimoni, educació i experimentació mediàtica

Aquests dies, coincidint amb el dia mundial de la ràdio, s'ha presentat una molt interessant i niciativa per dotar Barcelona d'un museu específic per aquest mitjà que, d'aquí no gaires anys celebrarà el seu centenari al nostre país. Una proposta molt justificada però que, per ser viable en un proper futur, hauria de plantejar-se estratègicament, sumant esforços amb altres de similars que malden de fa anys per dotar Catalunya d'un gran centre museístic, divulgatiu i de serveis al conjunt del sector audiovisual. Un centre totalment viable econòmicament pel seu potencial atractiu per a famílies d'aquí i turistes de tot el món, i que podria dotar-se d'instal·lacions i equipaments on les noves generacions universitàries fessin unes primeres passes de l'imprescindible R+D+I que mou el macrosector audiovisual + TIC. Un museu de l'audiovisual del qual Comunicació 21 ja en va publicar un ampli reportatge fa uns anys. En paral·lel, tot i meritòri...

La televisió recupera protagonisme: Els reptes del mercat audiovisual en el context internacional

Article publicat al núm.1 (estiu 2014) de la segona època de la revista Comunicació21  D’aquí 6 anys, el mercat mundial de la TV comptarà amb nou mil milions de persones consumidores, la majoria de les quals la rebran per senyals digitals; hi haurà més de vuit mil milions de connexions mòbils de banda ampla; i més de quinze mil milions de dispositius estaran connectats via IP i, per tant, tindran la capacitat d’oferir continguts audiovisuals. Aquestes magnituds extraordinàries són part de les previsions del grup Ericsson en l’escenari que projecta per al 2020. La televisió,  des del punt de vista dels continguts audiovisuals que es poden gaudir dins i fora del que fins fa poc era la seva única finestra –la pantalla de TV—viu una època de grans transformacions, amb una multiplicació de finestres, formats i vinculacions amb tota la resta del sector audiovisual –no només de la històrica relació amb el cinema, amb les altres indústries culturals,  i amb les tec...